تفاوت پروتئین درمانی مو و بوتاکس مو
تفاوت پروتئین درمانی مو و بوتاکس مو
مارس 18, 2023
درمان میگرن با تزریق بوتاکس
درمان میگرن با تزریق بوتاکس
مارس 28, 2023
تفاوت پروتئین درمانی مو و بوتاکس مو
تفاوت پروتئین درمانی مو و بوتاکس مو
مارس 18, 2023
درمان میگرن با تزریق بوتاکس
درمان میگرن با تزریق بوتاکس
مارس 28, 2023

کراتین پروتئینی است که در قسمت های مختلف بدن از جمله مو، ناخن و پوست یافت می شود. کراتین مو جزء اصلی ساقه مو است و استحکام، قابلیت ارتجاعی و ساختار آن را تامین می کند. در حالی که کراتین به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، برخی از عوارض جانبی مرتبط با استفاده از آن در صافی مو وجود دارد. در این مقاله به بررسی عوارض جانبی کراتینه مو می پردازیم.

 

کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو یک روش محبوب صاف کردن مو است که از یک محلول شیمیایی برای شکستن پیوندهای دی سولفید در کراتینه مو استفاده می کند. سپس موها با سشوار خشک شده و صاف می شوند تا ظاهری صاف و صاف ایجاد شود. در حالی که کراتینه مو می تواند موثر باشد، برخی از عوارض جانبی مرتبط با استفاده از آن وجود دارد. جها دریافت اطلاعت بیشتر در مورد کراتینه مو به مقاله ما مراجعه کنید.

عوارض کراتینه مو

عوارض کراتینه مو چیست؟

 

قرار گرفتن در معرض فرمالدئید

بیشتر درمان‌های کراتینه مو حاوی فرمالدئید هستند، یک ماده شیمیایی که می‌تواند بخارات سمی را هنگام گرم شدن آزاد کند (هنگام استفاده از اتو مو). قرار گرفتن در معرض فرمالدئید می تواند باعث مشکلات تنفسی، سوزش چشم و واکنش های آلرژیک شود. فرمالدئید نیز یک ماده سرطان زا شناخته شده است و با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند باعث سرطان شود. (البته این خطر برای اپراتور های کراتینه مو محتمل است نه برای مراجعه کنندگان)

 

آسیب به مو

کراتینه مو در صورت عدم انجام صحیح می تواند باعث آسیب به مو شود. محلول شیمیایی مورد استفاده در درمان می تواند مو را ضعیف کرده و آن را مستعد شکستگی کند. سشوار کشیدن و اتو کردن نیز می تواند با ایجاد خشکی و دو شاخه شدن موها به مو آسیب برساند.

 

دیگر مقالات ما:بوتاکس مو

 

واکنش آلرژیتیک

برخی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک به مواد شیمیایی مورد استفاده در کراتینه مو نشان دهند. این می تواند علائمی مانند خارش، قرمزی و تورم پوست سر ایجاد کند. در موارد شدید، ممکن است باعث آنافیلاکسی شود، یک واکنش آلرژیک تهدید کننده خطرناک که می تواند منجر به مشکل در تنفس و شوک شود.

 

سوزش چشم

اگر از مواد شیمیایی به درستی استفاده نشود، کراتینه مو می تواند باعث تحریک چشم شود. بخار حاصل از محلول شیمیایی می تواند چشم را تحریک کند و باعث قرمزی و ریزش اشک شود.

 

اگر علائم واکنش آلرژیک یا سوزش چشم را تجربه کردید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. استفاده از کراتینه درمانی فقط در محیط با تهویه مناسب و رعایت دقیق دستورالعمل ها توسط اپراتور مجرب انجام شود. در این حالت عوارض کلی کراتینه مو به حداقل می رسد و با خیال راحت می توانید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی