آیا تزریق بوتاکس باعث مرگ می شود؟
مارس 5, 2023
مراقبت بعد از تزریق بوتاکس
مراقبت بعد از تزریق بوتاکس
مارس 14, 2023
آیا تزریق بوتاکس باعث مرگ می شود؟
مارس 5, 2023
مراقبت بعد از تزریق بوتاکس
مراقبت بعد از تزریق بوتاکس
مارس 14, 2023

تزریق بوتاکس یک درمان زیبایی محبوب است که برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز روی صورت استفاده می شود. همچنین برای مقاصد پزشکی، مانند درمان برخی شرایط پزشکی مانند میگرن مزمن و اسپاسم عضلانی استفاده می شود. در ایالات متحده، سازمان غذا و دارو (FDA) تزریق بوتاکس را تنظیم می کند تا مطمئن شود که آنها ایمن و موثر هستند. در این مقاله به صحبت های FDA در مورد تزریق بوتاکس می پردازیم.

 

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نام تجاری نوعی سم بوتولینوم است که در درمان های زیبایی و پزشکی استفاده می شود. هنگامی که بوتاکس در دوزهای کم تزریق می شود، می تواند باعث فلج عضلانی شود که می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز روی صورت کمک کند. بوتاکس همچنین برای اهداف پزشکی مانند درمان میگرن مزمن و اسپاسم عضلانی استفاده می شود.

بوتاکس

FDA در مورد تزریق بوتاکس چه می گوید؟

FDA استفاده از تزریق بوتاکس را در ایالات متحده تنظیم می کند. طبق گفته FDA، بوتاکس یک داروی تجویزی است که فقط باید توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی مجاز تجویز شود. FDA استفاده از بوتاکس را برای برخی شرایط پزشکی تایید کرده است، از جمله:

  • میگرن مزمن
  • بلفارواسپاسم (اسپاسم پلک)
  • استرابیسم (چشم های ضربدری)
  • دیستونی دهانه رحم (اسپاسم گردن)
  • هیپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد)
  • اسپاستیک اندام فوقانی و تحتانی
  • مثانه بیش‌فعال

بیشتر مطالعه کنید: آیا تزریق بوتاکس باعث مرگ می شود؟

FDA همچنین استفاده از بوتاکس را برای اهداف زیبایی، به ویژه برای درمان خطوط اخم بین ابروها، که به عنوان خطوط گلابلار نیز شناخته می شود، تایید کرده است.

FDA چندین هشدار در مورد استفاده از تزریق بوتاکس صادر کرده است. در سال 2008، FDA از تولیدکنندگان بوتاکس خواست تا یک هشدار جعبه سیاه را روی برچسب درج کنند که این قوی ترین هشداری است که FDA می تواند درخواست کند. در این هشدار آمده است که بوتاکس می تواند به سایر نواحی بدن سرایت کند و عوارض جانبی جدی از جمله مشکل در تنفس و بلع، ضعف عضلانی و مشکلات بینایی ایجاد کند. FDA همچنین هشدار می دهد که اثرات بوتاکس ممکن است دائمی نباشد و ممکن است درمان های مکرر لازم باشد.

تزریق بوتاکس

نحوه اطمینان از تزریق بوتاکس ایمن

برای اطمینان از تزریق بوتاکس ایمن، FDA توصیه می کند که بیماران بوتاکس را فقط از یک متخصص مراقبت های بهداشتی دارای مجوز که در انجام تزریق بوتاکس تجربه دارند، دریافت کنند. بیماران همچنین باید قبل از تزریق بوتاکس به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد هر گونه شرایط پزشکی، آلرژی یا داروهایی که مصرف می کنند اطلاع دهند.

بیماران همچنین باید از عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس آگاه باشند و در صورت مشاهده علائم یا عوارض غیرعادی پس از تزریق بوتاکس باید فوراً به پزشک مراجعه کنند.

 

نتیجه گیری

تزریق بوتاکس یک درمان زیبایی و پزشکی محبوب است که توسط FDA در ایالات متحده تنظیم می شود. FDA استفاده از بوتاکس را برای برخی شرایط پزشکی و برای اهداف زیبایی تایید کرده است، اما در مورد عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس نیز هشدارهایی صادر کرده است. بیماران فقط باید بوتاکس را از یک متخصص مراقبت های بهداشتی مجاز دریافت کنند که در انجام تزریق بوتاکس تجربه داشته و باید از خطرات احتمالی مرتبط با درمان آگاه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت دهی